parallax background

Wild Magazin 159. – Savage LowRider

WILD Magazin 154. – Evés közben étvágy… Shadow építés
2008-09-05
A polírozás művészete
2009-11-06
 

Mikor Tamás megérkezett a Lowlander Cycles műhelyébe, a hóna alatt egy vázat cipelt. A motor előző építési próbálkozásai miatt a gyári vázat ki kellett dobni. Most viszont: új műhely, új alapok...

A lengővillát átalakították, egyedi ülést készítettek, majd lemezburkolatokat vágtak a vázhoz. Eközben pedig készült fejben, és anyagban is a rejtett technika. Igen, ebben az egyszerű, letisztult Savage-ban ilyen is van. Ugyanis állítható a hátsó magasság! És, hogy hogyan? Itt jön az okosság. Egy autóemelő, valamint egy ablaktörlőmotor felhasználásával... Ez az ülés alá rejtett zseniális húzás túlmutat ezen a motoron.


"Ismét bizonyítékot találhatunk arra, hogy mi mindent lehet pótolni munkával és tehetséggel..."

A Nagy Misiék által készített Savage összességében rengeteg kézi munkát hordoz magán. Az eddig említetteken kívül egyedi munka a vázmódosítás (természetesen), a lábtartórendszerek, a kormány és a sárvédők is. Egy Honda tank az üa. tartály kiindulási alapja, persze teljesen átfaragva. Beépítették az órát is, meg belesüllyesztették a beöntőt.

Az előző „szaki” áldásos tevékenységének köszönhetően tehát a váz a hulladéktelepen kötött ki. A megmaradt alkatrészekkel Tamás átballagott Misiékhez a műhelybe, két GSX-R kerékkel, telókkal, és konkrét elképzelésekkel. Tudta, milyet szeretne.

 

Direkt ehhez a típushoz nem igazán gyártanak olyan custom alkatrészeket, ami a tervezett stílushoz elengedhetetlen. Mivel a műhelyben szerették a kihívásokat (ekkor még...), megpróbálták a legtöbbet saját maguk elkészíteni.

Első lépésként a villahíd született meg, négy fokos döntéssel.

A rajzok alapján a vásárolt alu tömbbe a marós (nem CNC!) elkészítette a furatokat, illetve 2 dimenzióban nagyjából körbemarta. Persze mint később kiderült, nagyon nagyjából...

A tengely, az adapterek és az apróságok után jöhetett a munka élménydús része, a teleszkóp leburkolása. Vastag falú alucsőből esztergálták ki a szükséges elemeket. A nagy falat a beszabás volt a két kifli közé. A minimális hézag elérése érdekében flexet és reszelőt vetettek be. Érdemes volt! Az alu eleje egy tömbnek tűnik, és végeredményben megállná a helyét bármelyik beszállítói katalógusban...

Olvassa a teljes cikket a magazinban: