parallax background

ERŐS PAPRIKA A PUSZTÁBÓL! Kawasaki ER-6F

A polírozás művészete
2009-11-06
WILD magazin – 2012. december
2012-12-10
 

Az embernek új utakra kell lépnie, gondolta magában Dunai János, és levágta egy ER-6 F-os farát. Amit még ez a rafinált magyar a derék Kawá-ból csinált, az elállítja a lélegzetünket, mint az erős paprika.

A mikor először a motort megláttuk,alig tudtuk elhinni,hogy az egy unalmas ER6-os volt.A leginkább átalakítható utcai harcosok a Kawa középkategó-riában, nagy kanyart írtak le.Teljesen feleslegesen, ahogy János mondja. Ő felismerte azonnal a rejtett lehetőséget a kétsoros, ikerhengeres 600-asban, miután azt egy baleset után megvásárolta és elvitte haverjához a Lowlander Cycles-től (Szeged/ Magyarország)

A farrész szabadon

János nem pártolja a meredeken emelkedő farrészt, mint ahogy az a szériában is van, hanem helyette egy levágott szabadon álló hátsó részt, Lowrider stílusban Az jól jött neki, hogy a lengéscsillapító nagyon lapos szögben van szerelve, így sok levegőt enged.De a kívánt effektust, hogy elérje, átkellett, hogy alakítsa a tankot.Annak hátsó vége ugyanis felfelé kiállt. „Ez nem megy „-gondolta Mihály és leeresztette a tankot erőteljesen hátrafelé.Ehhez a tanksapkát előre kellett helyezni és a keletkezett rést a tank és a keret között egy fémlemezzel lezárni.


Filigrán ülés

Filigránabbul nem is nézhetne ki egy ülés.Nem csak a hátsó lámpát és a rendszámot, hanem az elektronika egy részét is tartalmazza. Különösen jól néz ki a kettéosztott üléskárpit. Magyarországon még ügyelnek a részletekre ! Ami az önállóan készített hűtőborítást és a hajlított burkolatot illeti, a teljes burkolat utolsó maradékából lett kiszabva és mintegy „ bumeráng” konstrukciót vesz fel.

 

Kézzel végzett munkák

Hogy honnan származik a frontmaszk, nem tudja Mihály sem egészen pontosan, mindenesetre egy kicsit módosítva lett.A gileralámpa úgy illeszkedik, mintha odaöntötték volna.Azon, hogy az utas lábtartójának kitámasztója áldozatul esett, már ne is csodálkozzunk. Mivel János nem túl nagy jelentőséget tulajdonított a hátsó résznek, így Mihály egy sárhányót készített a hátsó kerékre.A kipufogót éppúgy, mint a motort meghagyta úgy, mint a szériaállapotában.Csak a kipufogó kieresztése lett egy sokkal nagyobb és mindenekelőtt nyitottabb csővel kipótolva.Efölött található az akkumulátor,melyet érthető módon a farban már nem lehetett elhelyezni.

Kormány

Mivel az eredeti kormány inkább egy helikopterre emlékeztetett, így egy széles rúd került beépítésre az „ ökörszemmel „ együtt. Az Armatúra meg lett hagyva, úgy mint a szériában.

Hogy a lejtős vonalat hangsúlyozzák, a kormányfejnek megfelelően a Kawát egészen a hátsó kerékagyig pirosra lakkozták. A polírozott kerékpántokkal együtt már készen is vagyunk.Tehát dicséretet érdemelnek barátaink Magyar-országon, akik tényleg egy extra erős darabot létrehoztak. Talán a mi hazai utcai harcosainknak is eszébe jut valami hasonló, amikor járgányaiknak figyelmet szentelnek.